نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

سلام به همه دوستان

در این وبلاگ همیشه سعی میکنم که بهترین مطالب رو براتون بذارم که حتما توی زندگی کاربرد داشته باشه. من علاقه زیادی به اینترنت دارم و همیشه بهترین مطالبی رو که فکر میکنم برای شما هم جذاب باشه براتون قرار میدم.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

خلاصه کتاب حقیقت زشت

پنجشنبه, ۲ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۵۳ ب.ظ

«حقیقت زشت» نگاهی انتقادی به فیس‌بوک و مدیران آن ارائه می‌کند، که محیطی پر از گاز و یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز را ایجاد می‌کنند که به‌دلیل قدرت و نفوذ بی‌شمارش بر جامعه ما، می‌تواند به راحتی به خطری برای کاربرانش چه در زندگی مجازی و چه در زندگی واقعی تبدیل شود.

an ugly truth book

اگر نام فیس بوک را نشنیده اید، احتمالاً زیر یک سنگ زندگی می کنید. همه چیز از یک پروژه خوابگاه شروع شد. اکنون این پلتفرم رسانه اجتماعی یکی از قدرتمندترین شرکت های جهان است. اگرچه این شرکت غول پیکر موفق بود، اما به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران، داشتن تعصبات سیاسی و مسائل قانونی مستمر شهرت دارد.

یک حقیقت زشت فیس بوک و جنبه های متعدد آن را افشا می کند. در بیرون دوستانه و پیوند دهنده، اما در درون گمراه کننده و مغرضانه. این شرکت در راه نزدیک به سه میلیارد کاربر فعال ماهانه است. و داده های آنها به یکی از با ارزش ترین دارایی های دیجیتال در جهان تبدیل شد. چه چیزی این شرکت را حتی امروز متمایز می کند؟

مارک زاکربرگ فیس بوک را طراحی کرد تا مردم را به هم متصل کند و آنها را اجتماعی کند. محبوبیت آن به شدت افزایش یافت زیرا کاربران نسبت به این پلتفرم وسواس پیدا کردند. به سرعت به سال 2015، این برنامه به قدری تأثیرگذار شد که حتی می تواند بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تأثیر بگذارد! با این حال، قدرت انباشته شده در طول سال ها هزینه های اخلاقی زیادی را به همراه داشت.

در اینجا سه ​​درس مورد علاقه من از این کتاب آمده است:

1. اگرچه فیس بوک سعی کرد از نظر سیاسی بی طرف بماند، اما در نهایت کاملاً مغرضانه بود.
2. پلتفرم رسانه های اجتماعی به حفظ حریم خصوصی داده ها نمی پردازد، بلکه به سود است.
3. انحصار بازار شرکت باعث خشم بسیاری از مردم و سازمان ها شد.

درس 1: همانطور که پلتفرم اجتماعی به شهرت رسید، رسانه های خبری سیاسی از آن استفاده کردند و کار کردند.

با تبدیل شدن پلت فرم رسانه های اجتماعی به یک شرکت غول پیکر، هدف بسیاری از رقبا قرار گرفت. همچنین به ابزار عالی شرکت های خبری تبدیل شد. مقالاتی که در رسانه ها ظاهر می شدند با استفاده از فیس بوک به مخاطبان بیشتری دست یافتند. و شرکت های پشت سر آنها خوشحال بودند که ترافیک، اقتدار و حاشیه های خود را افزایش دهند.

اکنون، اصل مسئولیت اجتماعی شرکت ها بیان می کند که شرکت ها باید جنبه های اجتماعی و زیست محیطی اقدامات خود را نیز در نظر بگیرند. در عوض، فیسبوک با سانسور و طرفداری سیاسی درگیر شد. از سال 2016، این شرکت در جستجوی کارمندانی بود که داستان‌های خجالت‌آور درون وبلاگ محبوب Gizmodo را گزارش می‌کردند تا آنها را اخراج کند.

حتی برای آن کارمند هم داشتند! سونیا آهوجا یکی از تپنده ها بود. اما او نتوانست رسوایی های مربوط به انتخابات را پوشش دهد. الگوریتم آن اخبار با نرخ تعامل بالا را ترجیح می داد. متأسفانه، اینها نیز دارای محتوای التهابی بودند. به همین دلیل این شرکت قابلیتی به نام موضوعات پرطرفدار را معرفی کرد. Gizmodo ادعا کرد که آنها از این ابزار برای مسدود کردن دیدگاه های جناح راست استفاده می کنند.

دولت علناً از این اتهامات چشم پوشی کرده است. اما پس از آن رسوایی کمبریج آنالیتیکا اوج گرفت. این شرکت اطلاعات 87 میلیون کاربر را به دست آورد و به اعضای کمپین سیاسی دونالد ترامپ فروخت. با تمام این داده ها، تیم تبلیغاتی رئیس جمهور آینده یکی از موثرترین کمپین های تبلیغاتی آنلاین در تاریخ انتخابات را ایجاد کرد و موفق شد برنده شود.

درس 2: فیس بوک یک معدن داده طلا است و بهره برداری از آن سود را بر اخلاقیات ترجیح می دهد.

مانند رسوایی کمبریج آنالیتیکا، فیس بوک در بسیاری از تخلفات سیاسی و حقوقی عمومی دست داشت. با این حال، به نظر می رسد این شرکت بهتر از همیشه است. صورت های مالی و قیمت سهام ثابت و رو به رشد هستند. در همین حال، این پلتفرم به جذب کاربران جدید و کسب درآمد از کاربران قدیمی ادامه می دهد.

پس چگونه فیس بوک این کار را انجام می دهد؟ چه چیزی این شرکت را تا این حد سودآور می کند؟ پاسخ داده است. کلایو هامبی، ریاضیدان بریتانیایی، زمانی داده ها را روغن جدید نامید. و این قیاس عامیانه از همیشه واضح تر است. فیس‌بوک از همان ابتدا برای محیط آنلاین مناسب بود.

حجم اطلاعاتی که از کاربرانش دارد باورنکردنی است. با استفاده از آن، شرکت می تواند تبلیغات را به طور خاص برای هر نوع مشتری هدف قرار دهد و میلیاردها درآمد ایجاد کند. علاوه بر این، این پلت فرم به گونه ای ساخته شده است که افراد تبلیغات و داده ها را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و بینش قابل توجهی برای کسب درآمد ایجاد می کند.

به عنوان مثال در سال 2009 فیس بوک دکمه لایک را معرفی کرد. با این ویژگی جدید، می‌توان دید که کاربران چه چیزی را ترجیح می‌دهند و آن را می‌فروشند. این سایت همچنین تنظیمات حریم خصوصی را تنظیم کرد و کاربران خود را فریب داد تا اطلاعات بیشتری در مورد آنها به دست آورند و مجوزهایی برای جمع آوری اطلاعات دریافت کنند. غیر اخلاقی؟ آره. سودآور؟ کاملا.

مرکز دموکراسی دیجیتال متوجه بهره برداری فزاینده فیس بوک از داده های کاربرانش شد و شکایتی را به کمیسیون تجارت فدرال ارائه کرد. با این حال، اقدامات کمی انجام شده است. فیس بوک موافقت کرد که شیوه های استفاده شده را تغییر دهد و ممیزی ها را انجام دهد. اما دولت واقعاً منابع زیادی را برای بررسی ها اختصاص نداد.

درس 3: فیس بوک به دلیل اقدامات ضدرقابتی دشمنان زیادی دارد.

همانطور که دیدیم، شهرت فیس بوک از نقطه نظر تجاری حول پرونده های قضایی، رسوایی ها و مسائل مربوط به حریم خصوصی داده ها می چرخد. برای تکمیل آن، این شرکت موفق شد وارد قلمرو جدیدی شود: متهم شدن به اقدامات ضد رقابتی. زاکربرگ علیرغم عادت به مطبوعات منفی، وقتی فهمید کریس هیوز، یکی از بنیانگذاران، علیه او مخالفت کرده، شوکه شد.

هیوز شرکت را زودتر ترک کرد تا به پروژه های دیگر برود. بعداً، او مقاله‌ای منتشر کرد و گفت که شرکت با درهم شکستن رقابت با استفاده از داده‌های مردم، خیلی سریع رشد کرد. او تنها کسی نبود که این ادعاها را مطرح کرد. و حق داشتند! در طول سال‌ها، فیس‌بوک تقریباً 70 عملیات از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ را به دست آورده بود.

بعداً زاکربرگ خدمات را با هم ادغام کرد. این کار را برای وکلایی که به دنبال راه هایی برای مقابله با انحصار فیس بوک بودند، سخت تر کرد. با این حال، از سال 2020، مقررات ضد انحصار برای این شرکت به یک موضوع رایج در ایالات متحده تبدیل شد. پس چه کسی می داند که قرار است با فیس بوک چه اتفاقی بیفتد؟

در حال حاضر، این شرکت به دلیل امتناع از رد یک ویدیوی شرم آور از رئیس مجلس، دوستان زیادی در واشنگتن دی سی ندارد. علاوه بر این، نتوانست نام شرکت را به عنوان پلتفرمی که برای دموکراسی و آزادی بیان است، تغییر دهد. یا به عنوان یک دارایی برای آمریکا در برابر پلتفرم های رسانه های اجتماعی چینی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۰۰ ، ۲۱:۵۳
Mohammad Hadi Ebrahimi