نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

سلام به همه دوستان

در این وبلاگ همیشه سعی میکنم که بهترین مطالب رو براتون بذارم که حتما توی زندگی کاربرد داشته باشه. من علاقه زیادی به اینترنت دارم و همیشه بهترین مطالبی رو که فکر میکنم برای شما هم جذاب باشه براتون قرار میدم.

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

خلاصه کتاب Fail Fast Fail Often

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰ ق.ظ

شکست سریع غالباً اهمیت پذیرش شکست را به عنوان بخشی طبیعی از زندگی ما تشریح می‌کند و اینکه چگونه با در آغوش گرفتن آن به جای ترس از آن می‌توان راه تکامل، رشد، یادگیری و پاسخ به تجربیات و افراد جدید را بهبود بخشید.

ممکن است ضرب‌المثلی را شنیده باشید که می‌گوید: «هر چیزی که می‌خواهید خارج از منطقه آسایش شماست» ━ خوب، درست است! مردم اغلب در شغل یا رابطه‌ای گیر می‌کنند که از آن متنفرند، اما از بیرون شدن از آن خیلی می‌ترسند. خب، به معنای واقعی کلمه، این تعریف گیر افتادن در یک شیار است.

اگر در موقعیت مشابهی قرار گرفتید، وقت آن رسیده است که مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید و محیطی ایجاد کنید که باعث شود از خود احساس خوشبختی کنید. اجازه ندهید آسایش و ترس از شکست مانع زندگی رویایی شما شود. در عوض، عدم اطمینان و دوز سالم خطر را در آغوش بگیرید. همه چیز با الگوهایی در سر ما شروع می شود.

شکست سریع شکست اغلب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توانیم این الگوهای ناسالم را بشکنیم و یاد بگیریم که شکست را همانطور که هست بپذیریم: بخشی طبیعی از تکامل. زندگی ثابت نمی ماند، بنابراین بالا و پایین ها تضمین شده است. با این حال، لذت بردن از این فرآیند و درس گرفتن از اشتباهات، طعم موفقیت و دستاوردها را بسیار شیرین تر می کند.

در زیر سه درس مورد علاقه من از این کتاب آورده شده است:

  • موفقیت نصیب کسانی می‌شود که باعث می‌شوند همه چیز اتفاق بیفتد و تمام وقت خود را صرف انجام افکار واهی نمی‌کنند.
  • شکست سازنده و درس گرفتن از اشتباهات، راه موفقیت شما را تسریع می کند.
  • با تعیین اهداف هوشمندانه و سپس تقسیم آنها به مراحل کوچکتر از شکست جلوگیری کنید.

بیایید ببینیم این درس ها واقعاً چه معنایی دارند و برخی از بینش های جالب را کشف می کنیم!

درس 1: اقدام کنندگان در نهایت آنچه را که آرزو دارند انجام خواهند داد.

اگر احساس می‌کنید در روتینی گیر کرده‌اید که شما را بی‌مولد و بدبخت می‌کند، اما نمی‌توانید قدرت و اراده درونی برای شکستن آن را پیدا کنید، اخباری داریم - ترس اساسی از شکست دارید. به نظر خوب نیست، درست است؟

بسیاری از مردم احساس می‌کنند که تغییر زندگی‌شان نیازمند تلاش بسیار زیاد و برنامه‌ای عملی است که به زمان زیادی نیاز دارد تا به اشتباه بیفتد. برخی از افراد پس از یک روز بیدار شدن از خواب و تصمیم به خرید یک بسته سیگار دیگر، سیگار را ترک می کنند. همه اینها از ذهن و عزم درونی ما سرچشمه می گیرد.

اگر چیزی می خواهید، به دنبال آن بروید. واقعاً به همین سادگی است. با این حال، اگر اجرای یکباره همه چیز برایتان دشوار است، سعی کنید کارهای کوچکی انجام دهید که نتایج مثبتی به همراه دارد. با معکوس کردن طرز فکر خود، از نگاه کردن به آینده برای رفاه و خوشبختی، تا یافتن آنها در چیزهای کوچکی که هر روز شما را احاطه کرده اند، ادامه دهید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که موفقیت اغلب نتیجه یک ذهنیت برنده و استفاده از فرصت ها است، نه برنامه ریزی دقیق. با این حال، نباید آن مرحله را به طور کامل نادیده بگیرید، بلکه خطوط خود را در مورد سختی اقدامات برنامه ریزی شده خود تار نگه دارید و همانطور که می آید سوار موج شوید.

درس 2: شکست در طول زندگی می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید انجام دهید.

هیچ کس دوست ندارد باخت، درست است؟ چه در مورد چیزهای بی‌اهمیتی که در روز شما اتفاق می‌افتد صحبت می‌کنیم، چه جنبه‌های جدی‌تری مانند از دست دادن یک تبلیغ یا ورشکستگی کسب‌وکارتان، شکست می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و می‌تواند به طور جدی بر روحیه فرد تأثیر بگذارد.

با این حال، شکست یکی از بهترین چیزهایی است که می تواند برای شما اتفاق بیفتد. تکان دهنده، درست است؟ خوب، معلوم می شود که درگیر شدن در فرآیند آزمون و خطا و یادگیری از آن می تواند به پیشرفت های قابل توجهی در مهارت های نرم شما منجر شود. در نتیجه، این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا پایه‌ای قوی‌تر برای تلاش‌های آینده خود بسازید.

هر بار که شکست می خورید و استراتژی های خود را برای بهبود آنها تجزیه و تحلیل می کنید، خود را بهتر می کنید. رشد اغلب مانند یک عیب به نظر می رسد، و به شما زمان سخت و مقدار زیادی از احساسات ناخوشایند را می دهد. با این حال، هنگامی که از این مانع عبور کردید، متوجه خواهید شد که چگونه درس ها و مهارت هایی که آموخته اید به شما در ساختن آینده ای بهتر کمک می کند.

درس اینجا این است: سعی کنید. مردود شدن. از اشتباهات خود درس بگیرید. از شکست نترسید، زیرا منبع بزرگی از خرد است. فقط با درس گرفتن از شکست های خود می توانید رشد کنید و دفعه بعد بهتر عمل کنید.

درس 3: اهداف را تعیین کنید و آنها را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا آنها را دست یافتنی تر کنید.

اگرچه شکست بخشی طبیعی از فرآیند تکامل است، اما این بدان معنا نیست که ما باید تا آنجا که می توانیم اغلب و بدون ساختار شکست بخوریم. پیشگیری هنوز ضروری است و شکست تنها زمانی می تواند به درس تبدیل شود که با تجزیه و تحلیل خلاهای موجود در برنامه خود کشف کنید که چگونه آن را به طور مؤثر انجام دهید.

صبر کن، یک طرح؟ در واقع، برنامه ریزی از قبل جنبه مهم دیگری است که باید همیشه در ذهن داشته باشید. تعیین اهداف نه تنها شما را مصمم‌تر و بلندپروازتر می‌کند، زیرا باید به دنبال چیزی باشید، بلکه ساختار بیشتری به زندگی شما می‌دهد. پس چگونه قرار است از قبل برنامه ریزی کنیم؟

خوب، با تعیین هدف مرتبط با چیزی که می خواهید به آن برسید شروع کنید. اهداف شما ممکن است کاهش وزن، افزایش درآمد یا تغییر شغلتان باشد. بخش مهم این است که در مورد اهداف خود بسیار دقیق باشید. آنها را به یک ضرب الاجل ببندید و به آن پایبند باشید. سپس، آنها را به اهداف و مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

این قسمت ضروری است. اگر در نهایت بیشتر از چیزی که می‌توانید گاز بگیرید، انگیزه و روحیه شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که اصلا تلاش نکنید. زمانی که اهداف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کرده و یکی یکی به آنها دست یابید، تعیین سطح بالا قابل کنترل تر می شود. به این ترتیب، در نهایت به آنچه آرزو داشتید می رسید.

خلاصه کتاب این است که ...

کتاب‌های زیادی توصیه‌های عملی ارائه نمی‌کنند و به جای اینکه خوانندگان خود را آرام کنند، بر راهنمایی مستقیم تمرکز می‌کنند. با این حال، Fail Fast Fail اغلب موفق می شود با خوانندگان خود صحبت کند و زنگ خطری برای همه کسانی باشد که در یک راه حل گیر کرده اند و یک قدم با فرسودگی شغلی فاصله دارند. خواندن این اثر به طور مثبت بر ذهن و بدن شما تأثیر می گذارد تا روند تغییر زندگی شما به سمت بهتر آغاز شود. همه چیز بدون نگرانی دیگر از ترس شکست انجام شد.

خلاصه Fail Fast Fail Often را به چه کسی توصیه می کنم؟

مرد 35 ساله ای که در زندگی حرفه ای خود با شکست مواجه است و می ترسد از نو شروع کند، فرد 40 ساله مطلقه ای که ملاقات با افراد جدید و ارتباط مجدد با دوستان قدیمی برایش سخت است، یا 28 ساله کسانی که احساس می کنند در شغلی گیر کرده اند که از آن متنفرند اما از ترک آن می ترسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۰۰ ، ۱۰:۳۰
Mohammad Hadi Ebrahimi

خلاصه کتاب The Coaching Habit

شنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸ ق.ظ

عادت مربیگری سؤالات، نگرش‌ها و عادات مورد نیاز مدیرانی را که می‌خواهند در ایجاد انگیزه برای خودپایدار شدن تیمشان عالی باشند، تشریح می‌کند.

آیا تا به حال مربی داشته اید؟ همه ما فوتبال یا بسکتبال بازی نکردیم، اما هر کدام از ما در طول زندگی خود مربیان خوبی داشته ایم. چه یک معلم پیانو، مدیر، یا فقط یک دوست محله، فکر کردن به افرادی که به رشد ما کمک کردند آسان است. این رهبران به ما یاد دادند که چگونه در کارمان موفق شویم، اما همچنین به ما انگیزه دادند که همیشه بهترین باشیم.

متأسفانه، بسیاری از مکان‌های کار و مدارس فاقد مربیان و رهبران لازم هستند که همه ما برای موفقیت به آنها نیاز داریم. ممکن است فقط یک یا دو فرد منحصر به فرد را به یاد بیاوریم که کاتالیزور موفقیت ما بودند. این بدان معناست که اکثر مدیران در هدایت اعضای تیم خود به جلو موثر نیستند.

اینجاست که عادت مربیگری: کمتر بگویید، بیشتر بخواهید و برای همیشه راه را تغییر دهید. نویسنده مایکل بانگای استینر توصیه‌های ساده و در عین حال کاربردی برای کمک به هر رهبر برای تبدیل شدن به یک مربی الهام‌بخش می‌دهد. اگرچه نکاتی که این کتاب ارائه می دهد ممکن است اصلاحات جزئی درسی به نظر برسد، مزایای بالقوه برای افراد و تیم ها بسیار زیاد است.

در اینجا 3 درس بزرگی که این کتاب آموزش می دهد آورده شده است:

  1. توانمندسازی یک تیم از طریق مربیگری، انواع مشکلات را در محل کار برطرف می کند.
  2. هنگام تعامل با اعضای تیم خود از سؤالات مؤثرتری استفاده کنید تا به پیشرفت آنها کمک کنید.
  3. نحوه پرسیدن سؤالات از کارمندان به همان اندازه برای موفقیت آنها حیاتی است.

بیایید کشف کنیم که چگونه با ایجاد تغییرات ساده در نحوه پرسیدن افراد، افراد را توانمند کنیم!

درس 1: شما می توانید با یادگیری تمرین عادت مربیگری، غلبه بر مشکلات ناشی از گلوگاه را شکست دهید.

اگر یک مدیر یا رهبر از هر نوعی هستید، احتمالاً احساس می کنید زیر همه مسئولیت های خود مدفون شده اید. احساس می کنید بین جلسات و کارمندان در حال دویدن هستید. چک کردن ایمیل‌ها بین مسئولیت‌ها یک امر ضروری است، فقط برای سرپا ماندن. همه کارکنان شما هر زمان که تیم نیاز به تصمیم گیری داشته باشد به سراغ شما می آیند. شما مسیر آسان انتخاب را خودتان ادامه می دهید، نه اینکه کارمندان خود را توانمند کنید.

به عنوان یک مدیر، شما زمان یا دانش کافی برای آموزش آنها برای خودکفایی ندارید. شما تبدیل به گلوگاهی می‌شوید که همه پروژه‌ها و تصمیم‌ها باید از آن عبور کنند و در همه آن‌ها غرق می‌شوید.

تغییر از طریق ایجاد یک عادت مربیگری امکان پذیر است. از برنامه بازبینی هفتگی سفت و سخت استفاده نکنید. در عوض، از تنظیمات غیررسمی برای مربیگری کارکنان خود فقط برای ده دقیقه در روز استفاده کنید. شما باید همیشه در حالت مربیگری باشید تا فرصت‌هایی را برای آموزش تیم خود ببینید.

وقتی شما به عنوان یک مربی هر روز رهبری می کنید، کارمندان شما خودکفاتر می شوند. با گذشت زمان، با ادامه این عادت، دیگر استرس ناشی از گلوگاه بودن را احساس نخواهید کرد. الگوهای یک عادت مربیگری به شما و تیمتان کمک می کند تا دوباره به هم متصل شوید و اولویت بندی کنید. فقط موضوع یادگیری نحوه پرسیدن سؤالات درست است که موضوع درس بعدی ما است!

درس 2: برای اینکه افراد تیم خود را به جلو ببرید، یاد بگیرید که چگونه سؤالات درست بپرسید.

ممکن است در حال حاضر سعی داشته باشید در دفتر خود تدریس کنید، و این خوب است. متأسفانه، احتمالاً طعمه برخی از تله‌های آسانی می‌شوید که باعث می‌شود صحبت کنید و نیازهای کارمندانتان شنیده نشود. ایجاد یک عادت مربیگری به سادگی استفاده از سؤالات زیر است:

  • چه چیزی در ذهن شماست؟
  • و دیگر چه؟
  • چالش واقعی اینجا چیست؟
  • چه چیزی می خواهید؟
  • چگونه می توانم به شما کمک کنم؟
  • اگر به این «بله» می‌گویید، به چه چیزی «نه» می‌گویید؟
  • چه چیزی برای شما مفیدتر بود؟

هنگام شروع بیشتر جلسات کوچینگ می خواهید با دو سوال اول شروع کنید. اگر کارمند شما خارج از موضوع است یا شما در حال گم شدن هستید، از آنها بپرسید "چالش واقعی اینجا چیست؟" یا "چه می خواهی؟" برای تمرکز مجدد گفتگو

برای کارمندی که فقط از یک موقعیت شکایت می کند، سعی کنید از «چگونه می توانم به شما کمک کنم؟» استفاده کنید. انجام این کار به آنها کمک می کند تا احساس کنند که نیازهایشان برآورده شده است و آنها را دوباره بر روی راه حلی برای مشکل متمرکز کنند.

وقتی مشکل این است که چه تصمیمی بگیرید، می‌توانید بپرسید «اگر به این «بله» می‌گویید، به چه چیزی «نه» می‌گویید؟

و در نهایت، هنگام پایان دادن به یک جلسه کوچینگ، از «چه چیزی برای شما مفیدتر بود؟» استفاده کنید. برای کمک به فرد در تفکر در مورد آنچه که آموخته است و در حرکت رو به جلو تغییر خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که صرف نظر از سؤال، کلید مربیگری مؤثر در گوش دادن است.

درس 3: پرسیدن سوالات خوب به روش صحیح برای ایجاد انگیزه در تیم شما حیاتی است.

بنابراین اکنون که می دانید چه چیزی را باید بپرسید، قدم بعدی این است که یاد بگیرید چگونه آن را بپرسید تا کارمندان شما پاسخ مثبت دهند. انجام این کار به روش اشتباه می تواند باعث شود افراد احساس بازجویی یا ناراحتی کنند.

اولین قدم این است که به کارمندان خود اجازه دهید تنها با پرسیدن یک سوال در هر زمان آرامش داشته باشند. درست رسیدن به سوال اول، باعث صرفه جویی در زمان می شود و اهداف شما را روشن می کند.

همیشه به جای «چرا» سؤالات «چه» بپرسید. کند و کاو برای دلایلی که مردم احساس می کنند چگونه انجام می دهند می تواند باعث شود آنها احساس کنند که باید از خود دفاع کنند.

سؤالات نظری نپرسید، مانند سؤالاتی که با "آیا در نظر گرفتید ...؟" یا "آیا در مورد ... فکر کرده اید؟" با چنین سؤالی، شما در نهایت به ارائه توصیه هایی مبدل به یک سؤال می پردازید. و مربیگری بیشتر به گوش دادن است تا توصیه کردن.

مهمتر از همه، مهارت های خوب گوش دادن را تمرین کنید. سکوت ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد، اما تنها چیزی است که کارمند شما باید از طریق افکار خود فکر کند. هنگامی که آنها صحبت می کنند، مطمئن شوید که سر تکان می دهید یا خلاصه می کنید تا درک خود را نشان دهید. در صورت لزوم، با پرسیدن سؤالات بعدی، برای بیان مراقبت خود از پیشرفت آنها، کمی عمیق تر شوید.

بررسی عادت مربیگری

من واقعا از عادت مربیگری لذت بردم! این توصیه بیشتر برای یک مدیر است تا کسی که خودش به دنبال مربی شدن است، اما همچنان به هر کسی که بخواهد مربی شود کمک خواهد کرد. من معتقدم که هر مربی یا رهبر می تواند نکاتی را که این کتاب می دهد اجرا کند و نتایج را در همان روز ببیند!

fourminutebooks.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۱۰:۰۸
Mohammad Hadi Ebrahimi

از سرعت، غافلگیری و صرفه جویی در تلاش برای شکست دادن رقابت خود استفاده کنید.

"استراتژی کسب و کار" یک عبارت قدرتمند است. مردم دوست دارند از آن برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران استفاده کنند و وقتی شما در مورد آن صحبت می کنید، مخاطبان به شما گوش می دهند. اما همچنین یکی از عباراتی است که بیش از حد استفاده شده و - در برخی موارد - مورد استفاده نادرست است.

این روزها این اصطلاح را زیاد می شنوم. کسب و کارها و به اصطلاح رهبران فکری هر سال در مورد روندهای نوظهور در استراتژی صحبت می کنند. اما آیا این استراتژی ها باید در طول زمان تغییر کنند؟

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید 20 درصد از مشاغل در هر صنعتی 80 درصد از درآمد را به دست می آورند. من معتقدم این به این دلیل است که آنها یک استراتژی تجاری آزمایش شده دارند که هر یک از اصول اساسی زیر را در بر می گیرد، که مبتنی بر ایده های نظریه پرداز نظامی مشهور پروس کارل فون کلاوزویتس است و در کتابچه راهنمای عملیات نظامی ارتش ایالات متحده گنجانده شده است.

کلاوزویتز، نظریه‌پرداز استراتژیک مشهور، معتقد بود که جنگ و تجارت شباهت‌های زیادی دارند و هر دو شامل تضاد منافع است. بینش و استراتژی او نه تنها به طور قابل توجهی بر تجارت مدرن تأثیر می گذارد، بلکه فرصتی برای مدیرانی است که می خواهند استراتژی های تجاری جهانی خود را بهبود بخشند.

اصل هدف

هر اقدامی باید یک هدف مشخص و قابل اجرا داشته باشد. این اولین اصل یک استراتژی موثر است. اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما نمی توانم بر اهمیت مطمئن بودن در مورد آنچه قصد انجام آن را دارید - و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به آن تاکید کنم.

صاحبان مشاغلی که وقت خود را صرف تعیین اهداف روشن برای شرکت و کارمندان خود می کنند، معمولاً سودآورترین و با حاشیه قابل توجهی هستند. این کسب‌وکارها عملیات خود را به کارآمدترین و مؤثرترین روش انجام می‌دهند، زیرا هر کارمند (مهم نیست که تعداد آنها چقدر باشد) دقیقاً می‌دانند که چه نقشی دارد، انتظار می‌رود چه چیزی را ارائه دهند و تا چه زمانی باید آن را انجام دهند.

چشم انداز شرکت من «ساخت ابزارهای هوشمندانه لذت بخش» است. این هدفی است که به عنوان یک بیانیه مشخص از هدف به تک تک کارکنان می رسد.

اصل تهاجمی

تجارت، مانند جنگ، مبارزه ای شدید برای بقا است - و بقا مستلزم آن است که در حالت تهاجمی باشید. به عنوان یک کارآفرین فناوری، من دائماً تنظیماتی را انجام می دهم تا در شرایط اقتصادی امروز پیشرفت کنم.

به چالش کشیدن رقبا و پیروزی در نبردها تنها راه برای بالا رفتن از نردبان موفقیت است. هر بازاری دارای چالش هایی است و تنها با توجه به آنها می توانید فضای خود را ایجاد کنید.

تاریخ نشان می دهد که شما در نبردها در حالت دفاعی برنده نمی شوید. در عوض، شما باید نقاط قوت و مهمتر از همه، نقاط ضعف رقابت خود را شناسایی کنید. به دنبال شکافی در زره باشید که بتوان از آن بهره برداری کرد. ذهنیت "حمله بی امان" را القا کنید، به طور مداوم با محصولات، خدمات و راه های جدید تهاجمی کنید تا به چشم انداز ایده آل خود برسید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

اصل توده

اصل توده در مورد تمرکز قدرت خود در مکان و زمان مناسب است: "قدرت رزمی را در مکان و زمان تعیین کننده متمرکز کنید."

در مورد تجارت، این بدان معنی است که قبل از استفاده از فرصت، باید منتظر آن لحظه تعیین کننده باشید. و زمانی که آن لحظه فرا رسید، تنها در آن صورت باید تمام منابع خود را برای دستیابی به موقعیت مطلوب در بازار متمرکز کنید. این اغلب در عمل توسط مشاغلی که با فصلی سروکار دارند دیده می شود، جایی که معاملات عمده در یک دوره زمانی کوتاه انجام می شود که نیاز به تخصیص گسترده منابع دارد.

اصل مانور

کسب‌وکارها باید انعطاف‌پذیر باقی بمانند و قدرت مانور کافی برای ادامه راه‌های نوآورانه و خلاقانه برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود داشته باشند. علی‌رغم همه شانس‌ها، و مهم نیست که رقابت چه می‌کند، کسب‌وکارها باید به حرکت رو به جلو ادامه دهند و همیشه به دنبال راه‌های ساده‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر برای خدمات رسانی به مشتریان، افزایش فروش و دستیابی به بازده سرمایه‌گذاری بالاتر باشند.

اصل مانور شما را ملزم می کند که از سرعت، غافلگیری و صرفه جویی در تلاش به عنوان عناصر کلیدی برای شکست دادن رقابت خود استفاده کنید. اگر قاطعانه حرکت نکنید، دچار رکود می شوید. و زمانی که دچار رکود می‌شوید، خطر از بین رفتن کسب‌وکار را دارید. مانور یک عمل ابتکاری است که منجر به دستاوردهای بلندمدت تجاری و رشد پایدار می شود.

اصل غافلگیری

رایج ترین و کلاسیک ترین اشتباهی که یک کسب و کار می تواند انجام دهد این است که قابل پیش بینی باشد. این لزوماً به این معنی نیست که شما نیاز به معرفی یک محصول کاملاً جدید دارید، اما اغلب می‌تواند به شکل یک محصول بهبودیافته و تغییر مکان یافته باشد که بازنگری اساسی صورت گرفته است.

به منظور جلوتر ماندن از رقبا، کسب‌وکارها باید دائماً برای ایجاد مزیت رقابتی با محصولات، استراتژی‌های بازاریابی، خدمات، فرآیندها، استراتژی‌های فروش و با اتخاذ فناوری جدید تلاش کنند.

اصل امنیت

به عنوان یک کسب و کار، باید از دارایی ها و منابع ارزشمند خود محافظت کنید. رقبای شما همیشه مراقب آسیب‌پذیری‌هایی هستند که ممکن است ارائه دهید، که می‌توانند از آن برای کسب مزیت سوء استفاده کنند.

فن‌آوری‌های اجتماعی، موبایلی و ابری در عملکرد بیشتر کسب‌وکارها رشد کرده‌اند و منجر به سطوح بالاتری از نوآوری و تحولات تجاری می‌شوند. امنیت دیگر نباید مانعی برای این حرکت باشد. در عوض، زمان آن فرا رسیده است که کسب‌وکارها همزمان با حرکت رو به جلو، ریسک‌ها را تا سطوح قابل قبول تحلیل و کاهش دهند.

اصل سادگی

به قول کارل فون کلاوزویتس، «همه چیز در جنگ ساده است، اما ساده ترین چیز دشوار است. مشکلات انباشته می‌شوند و با ایجاد نوعی اصطکاک پایان می‌یابند که غیرقابل تصور است مگر اینکه کسی جنگ را تجربه کرده باشد.»

به‌عنوان یک رهبر استراتژیک، باید تصمیم‌های متعددی را در حین برنامه‌ریزی بگیرید. با این حال، آنچه مهم است این است که اگر قرار است بدون مشکل اجرا شوند، این برنامه‌ها واضح، موجز و قابل درک باشند.

با برداشتن این مراحل، خود را در موقعیتی قرار می دهید که شرکت خود را افزایش دهید و مزیت خود را در برابر بازارهای متغیر و رقبای جدید در طول زمان حفظ کنید.

 

Source

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۰۰ ، ۱۳:۳۷
Mohammad Hadi Ebrahimi

12 نکته برای استخدام که باید بدانید

شنبه, ۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۰۹ ب.ظ

12 نکته برای بهبود نامزدی و استخدام شدن

از انجام تحقیقات مناسب گرفته تا افزایش رزومه، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید شانس استخدام خود را افزایش دهید. در اینجا چند روش موثر وجود دارد که می توانید با استخدام مدیران مورد توجه قرار بگیرید:

  1. شرکت را بشناسید.
  2. یک جلد نامه قانع کننده بنویسید.
  3. رزومه خود را دوباره تعریف کنید
  4. نمایه شبکه های اجتماعی خود را حرفه ای جلوه دهید.
  5. یک وب سایت شخصی بسازید.
  6. به شبکه خود مراجعه کنید.
  7. با یک مربی شغلی کار کنید.
  8. مصاحبه را تمرین کنید.
  9. یک روایت متقاعدکننده آماده کنید.
  10. از زبان بدن آگاه باشید.
  11. مهارت های نرم خود را ارتقا دهید.
  12. داوطلب شوید یا به دنبال آموزش اضافی باشید.

1. با شرکت آشنا شوید

قبل از اینکه برای این کار درخواست دهید، در مورد شرکت تحقیق کنید تا بفهمید آنها چه کسانی هستند و چه می کنند. شرح شغل را مطالعه کنید تا مهارت‌های خود را با آنچه شرکت به دنبال آن است هماهنگ کنید و مهارت‌های مرتبط را در رزومه خود برجسته کنید. دریابید که چه کسی مسئول استخدام یا ریاست یک بخش است تا بتوانید هنگام پرس و جو در مورد موقعیت یا در ارتباطات بعدی با نام آنها تماس بگیرید. دانش کامل شرکت به شما این مزیت را می دهد تا بتوانید نشان دهید که چگونه می توانید تجارت را بهبود بخشید یا نیازی را برطرف کنید.

 

2. یک جلد نامه قانع کننده بنویسید

نامه پوشش شما شانس شما برای ارائه شواهدی است که نشان دهد چرا کاندیدای مناسب برای این موقعیت هستید. از کلمات کلیدی و عبارات شرح شغل برای نشان دادن آگاهی خود از مسئولیت های نقش و نحوه برآورده کردن انتظارات آن استفاده کنید. سعی کنید پیش بینی کنید که مدیر استخدام چه سوالاتی می تواند بپرسد و در نامه خود به آنها پاسخ دهید.

 

3. رزومه خود را دوباره تعریف کنید

رزومه هایی که وظایف شغلی را فهرست می کنند فاقد اطلاعات حیاتی هستند که به مدیر استخدام می گوید که چرا شما بهترین فرد برای این موقعیت هستید. هنگام ارزیابی رزومه خود، مطمئن شوید که نه تنها وظایف شما را مشخص می کند، بلکه نحوه انجام آنها را به روشی که دیگران ممکن است انجام نداده باشند، بیان می کند. از کلمات کلیدی مرتبط با شغل و افعال عملی مانند "ایجاد" یا "تعیین شده" در سرتاسر رزومه خود استفاده کنید تا تأثیری بر اظهارات خود داشته باشید.

4. نمایه شبکه های اجتماعی خود را حرفه ای جلوه دهید

کارفرمایان ممکن است پروفایل های رسانه های اجتماعی را برای تعیین صلاحیت های نامزد یا مناسب بودن شرکت بررسی کنند. همانند نامه پوششی خود، از کلمات یا عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید که با شغل مطابقت دارد و نشان می دهد که چرا کارمندی توانمند هستید. با نمایش برجسته شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود، تماس با شما را برای کارفرمایان آسان کنید. یک عکس دوستانه بگنجانید که چهره شما را نشان می دهد تا کارفرمایان شما را هنگام ورود برای مصاحبه بشناسند. بسته به پلتفرم رسانه های اجتماعی، ممکن است بتوانید برای تقویت صلاحیت های خود، توصیه ها یا نظراتی از همکاران خود بخواهید.

5. یک وب سایت شخصی بسازید

یک وب سایت شخصی یک راه عالی برای ارائه مجموعه ای از کار و ارائه شواهدی از توانایی های شما است. قالب های ساخت وب ساخت وب سایت را در عرض چند ساعت نسبتاً ساده می کند. حتماً عکسی از چهره خود داشته باشید و پیوندهای تماس را برای دسترسی آسان به شما ارائه دهید. صفحاتی بسازید که اشتیاق شما به این صنعت یا مهارت هایی را که در این مسیر به دست آورده اید برجسته کند. یک صفحه پرسش و پاسخ اضافه کنید که به سوالات مربوط به شما و تجربه شما پاسخ می دهد. هنگامی که سایت شما آنلاین شد، از آدرس وب سایت خود در تمام ارتباطات استفاده کنید.

6. به شبکه خود مراجعه کنید

از شبکه افراد کلیدی خود استفاده کنید و از کمک آنها برای به دست آوردن بینشی در مورد اینکه کجا یا چگونه می توانید رزومه یا نامه پوششی خود را بهبود ببخشید، کمک بگیرید. یک ایمیل انبوه برای دوستان، خانواده، معلمان و کارفرمایان یا همکاران قبلی ارسال کنید. اهداف و موانع خود را به آنها بگویید و از آنها درخواست معرفی کنید. از کارفرمایان یا سرپرستان سابق بخواهید که شما را برای موقعیت ها معرفی کنند یا توصیه نامه بنویسند.

7. با یک مربی شغلی کار کنید

کار با یک مربی شغلی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا رویکرد خود را برای یک پیشنهاد شغلی استراتژیک کنید. یک مربی می تواند رزومه و نامه های شما را بررسی کند و در برنامه ها کمک کند. مربی شغلی شما همچنین می تواند شما را برای تعیین اهداف حرفه ای و تشکیل برنامه هایی برای رسیدن به آنها، از جمله پیشنهادهایی برای مشاغل ایده آل یا صنایع مکمل، به چالش بکشد. کار با یک مربی می تواند شما را با انگیزه و خوش بین نگه دارد در حالی که مهارت های خود را بهبود می بخشد.

8. مصاحبه را تمرین کنید

در مورد شرکت مورد علاقه خود تحقیق کنید تا مشخص کنید شرکت چه نوع مصاحبه هایی انجام می دهد. برخی از مدیران استخدام ممکن است از شما بخواهند که یک مطالعه موردی ارائه دهید، نمونه ای از یک پروژه را ارائه دهید یا داستانی از نحوه انجام یک کار بگویید. جستجوهایی را انجام دهید تا متوجه شوید که سایر کاندیداها در مصاحبه های مشابه چه تجربه ای داشته اند و پاسخ های خود را با یک دوست یا همکار تکرار کنید.

9. یک روایت متقاعدکننده آماده کنید

در طول مصاحبه، ممکن است از شما خواسته شود که در مورد خودتان به مصاحبه کننده بگویید. در حالی که صحبت کردن در مورد سرگرمی ها و علایق خوب است، تمرکز خود را روی موقعیت شغلی نگه دارید و پاسخ های خود را متناسب با شرح شغل تنظیم کنید. یک داستان متقاعد کننده بسازید که نشان می دهد چگونه یک مشکل را حل کرده اید، پیشرفت کرده اید یا بر یک مانع در محل کار غلبه کرده اید.

10. از زبان بدن آگاه باشید

خود را به گونه ای معرفی کنید که باز بودن و تمایل به یادگیری و رشد را نشان دهد. با مصاحبه کننده ارتباط چشمی برقرار کنید و به یاد داشته باشید که لبخند بزنید. زبان بدن خود را با باز نگه داشتن بازوها، نفس های عمیق و آهسته کردن صحبت کردن، آرام نگه دارید.

11. مهارت های نرم خود را ارتقا دهید

در حالی که رزومه شما ممکن است مهارت های سخت شما را ذکر کند، حتما مهارت های نرمی مانند کار تیمی، ارتباط، حل مسئله و مدیریت زمان را در نامه پوششی و مصاحبه خود برجسته کنید. واجد شرایط بودن برای یک موقعیت به این معنی است که شما هم مهارت های فنی مورد نیاز شغل و هم توانایی انعطاف پذیری، کار مستقل یا همکاری با همکاران را دارید.

12. داوطلب شوید یا به دنبال آموزش اضافی باشید

داوطلب شدن در اوقات فراغت خود را برای کسب تجربه بیشتر یا آموزش در حین کار در نظر بگیرید. داوطلب شدن نشان دهنده شفقت و تمایل به کار فداکارانه است. اگر داوطلبانه عملی نیست، از زمان خود برای پیگیری آموزش یا آموزش مرتبط استفاده کنید که به تجربه و تخصص شما می افزاید. به یاد داشته باشید که داوطلبی و آموزش را در رزومه خود بگنجانید و آنها را در نامه پوششی، وب سایت یا مصاحبه خود ذکر کنید.

 

منابع:

indeed.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۰۰ ، ۱۸:۰۹
Mohammad Hadi Ebrahimi

4 نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام

دوشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵ ب.ظ

برندها و کسب و کارها می‌توانند از فروش در اینستاگرام درآمد زیادی کسب کنند. در اینجا 3 تاکتیک وجود دارد که می تواند به افزایش فروش شما با استفاده از اینستاگرام کمک کند.

 

  • در بازاریابی اینستاگرام تازه کار هستید؟
  • یا با به دست آوردن فالوور و فروش مشکل دارید؟

پس این مقاله برای تو است.

3 نکته را بخوانید.

شبکه های اجتماعی

چرا در اینستاگرام بفروشیم؟

شکی نیست

اینستاگرام بزرگ است.

در واقع، بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

اما آیا می‌دانستید که پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس جدید فقط برای هنرمندان، عکاسان و همه کسانی که هنر دیجیتال را دوست دارند، نیست؟

اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی عالی برای مشاغل است.

و جای تعجب نیست!

  • 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می کنند.
  • 83 درصد از کاربران اینستاگرام برندها یا محصولات جدیدی را در این پلتفرم پیدا می کنند.
  • 80 درصد از کاربران می گویند اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات به آنها کمک می کند.

با این حال، همه چیز تک شاخ و پروانه نیست.

 

در سال 2016، اینستاگرام الگوریتم های خود را تغییر داد تا پست ها را بر اساس محبوبیت به جای ترتیب زمانی در فیدها نشان دهد.

این به این معنی است که پست‌هایی با تعامل بالا به بالاترین سطح می‌رسند و پست‌هایی با تعامل کم هرگز دیده نمی‌شوند.

بنابراین اگر برند شما جدید است و تعداد زیادی فالوور ندارید، چگونه می توانید فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید؟

در اینجا 11 نکته برای افزایش دیده شدن و فروش در اینستاگرام آورده شده است.

1. از تصاویر خیره کننده استفاده کنید

تنها چیزی که برای متوقف کردن اسکرول‌های اینستاگرام نیاز دارید یک تصویر زیبا، منحصر به فرد و با کیفیت است.

در اینجا سه نکته برای افزایش تعامل با تصاویر شما وجود دارد.

 

تصاویری را ارسال کنید که با مخاطبان شما صحبت کند


به عنوان مثال، اگر می دانید مخاطبان شما به فرهنگ های مختلف در سراسر جهان علاقه دارند، تصویری مانند این توجه آنها را جلب می کند.

فرهنگ

به قوانین عکاسی عالی پایبند باشید


خبر خوب این است که برای گرفتن عکس های خیره کننده به دوربین DSLR و تجهیزات حرفه ای گران قیمت نیاز ندارید.

به سادگی این قوانین را با گوشی هوشمند خود دنبال کنید، و شما آماده هستید.

  • هر زمان که می توانید از نور طبیعی استفاده کنید.
  • از نوردهی بیش از حد خودداری کنید (برای انجام این کار، قبل از گرفتن عکس روی روشن ترین قسمت کادر خود ضربه بزنید).
  • هنگام طلوع، غروب خورشید یا در یک روز ابری عکس بگیرید.
  • از نقاط مختلف عکس بگیرید. (درست است! اگر جاه طلب هستید خمید، بخزید، دراز بکشید، حتی روی دیوار بالا بروید.)
  • از قاب های منحصر به فرد استفاده کنید. یک پرچین، دو آسمان خراش یا فقط مقداری فضای اضافی نمونه های خیره کننده ای هستند.

تصاویر خود را با ابزارهای مناسب تقویت کنید


در اینجا سه برنامه برتر ویرایش تصویر وجود دارد که عکس های شما را بیشتر بهبود می بخشد.

  • VSCO - این برنامه توسط عکاسان به عنوان بهترین برنامه ویرایش تصویر برای اینستاگرام رتبه بندی شده است.
  • Canva – Canva ابزارهای زیادی دارد که به شما امکان می دهد تصاویر خود را سفارشی کنید.
  • A Color Story – این برنامه به شما کمک می کند با ارائه بسته های فیلتر قابل تنظیم به رنگ تم خود بچسبید.

2. مسابقات را اجرا کنید


برگزاری مسابقات اینستاگرامی به شما کمک می کند تا تعامل را افزایش دهید، به علاوه تعداد زیادی دنبال کننده جدید به دست آورید.

در اینجا سه ایده عالی برای مسابقه اینستاگرام وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

  • لایک کنید، نظر بدهید و دنبال کنید. کاربران پست شما را لایک می کنند و برای شرکت در مسابقه شما را فالو می کنند.
  • یک دوست را تگ کنید. کاربران به ازای هر دوستی که در پست شما تگ می کنند، یک ورودی دریافت می کنند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC). مخاطبان شما پست های منحصر به فرد خود را ایجاد می کنند و کسب و کار شما را تگ می کنند یا از هشتگی که شما ایجاد کرده اید استفاده می کنند.

منبع: searchenginejournal

3. اهرم ویدئو


آیا می دانستید که ویدیوهای اینستاگرام 2 برابر بیشتر از سایر پست ها درگیر می شوند؟

درست است!

اگر می‌خواهید توجه فالوورهایتان را جلب کنید، وقت آن است که از آن ویدیوها استفاده کنید.

در اینجا یک راهنمای سریع برای ویدیوهای اینستاگرام آمده است:

  1. ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید و توجه بینندگان خود را با حرکت در چند ثانیه اول کلیپ خود جلب کنید.
  2. کپشن اضافه کنید (ویدیوهای اینستاگرام به طور پیش فرض بی صدا هستند).
  3. ویدیوهای خود را با هدف خاصی در ذهن برنامه ریزی کنید (مثلاً ترافیک را به وبلاگ خود هدایت کنید، درگیری را ایجاد کنید، دنبال کنندگان جدیدی به دست آورید، یا به مخاطبان خود آموزش دهید).
  4. تصاویر پشت صحنه برند خود را برای لمس انسانی اضافه کنید.
  5. محصولات خود را در عمل ضبط کنید (ویدیویی از مشتریان که از محصولات شما استفاده می کنند عالی است).
  6. هنگام فیلمبرداری از قوانین عکاسی عالی پیروی کنید.

این مثال جالب از بن و جری را بررسی کنید

https://www.aparat.com/v/96h5g

 

4. محتوای انحصاری با داستان ارائه دهید

از استوری های اینستاگرام برای نمایش اقدامات پشت صحنه استفاده کنید و واقعاً آن بینندگان را به سمت کاری که برند شما انجام می دهد بکشید.

برای نمونه این دو ویدیو را ببینید.

https://www.aparat.com/v/hwfFg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۰۰ ، ۱۲:۰۵
Mohammad Hadi Ebrahimi