نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

سلام به همه دوستان

در این وبلاگ همیشه سعی میکنم که بهترین مطالب رو براتون بذارم که حتما توی زندگی کاربرد داشته باشه. من علاقه زیادی به اینترنت دارم و همیشه بهترین مطالبی رو که فکر میکنم برای شما هم جذاب باشه براتون قرار میدم.

طبقه بندی موضوعی

کامپیوترها چقدر عمر می کنند؟

دوشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۴۰ ب.ظ

کامپیوترها برای کسب و کار مدرن ضروری هستند، بنابراین مهم است که آنها را در اوج عملکرد خود نگه دارید. در اینجا 10 علامت وجود دارد که نیاز به یک کامپیوتر جدید دارید.

  • فن های پر سر و صدا، امنیت قدیمی، مشکلات چندوظیفه ای و طولانی شدن زمان راه اندازی و خاموش شدن همه نشانه هایی هستند که زمان یک کامپیوتر جدید فرا رسیده است.
  • اگر در حال خرید یک کامپیوتر جدید هستید، بسته به اینکه کامپیوتر چقدر پیچیده است، انتظار داشته باشید که از 300 تا 3500 دلار بپردازید.
  • کامپیوترهای اپل به دلیل دوام بیشتر شهرت دارند.
  • این مقاله برای صاحبان مشاغل و متخصصان فناوری اطلاعات است که در تلاشند تعیین کنند که آیا رایانه های خود را جایگزین کنند یا خیر و چقدر می توانند برای رایانه های جدید هزینه کنند.

وقتی کامپیوتر شروع به کند شدن می کند یا نشانه های دیگری نشان می دهد که پایان کار نزدیک است، شروع به جستجوی آنلاین برای جایگزینی وسوسه انگیز است. با این حال، هنگام تصمیم گیری برای ارتقای رایانه شخصی، به ویژه در یک محیط تجاری، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید. هزینه ها افزایش می یابد، به خصوص زمانی که چندین ماشین را به یک ناوگان اضافه می کنید، حتی یک ماشین کوچک.

سوالاتی مانند "مدت عمر کامپیوترها چقدر است؟" و "طول عمر متوسط لپ تاپ چقدر است؟" معمولاً وقتی مزایا و معایب خرید رایانه‌های جدید را در مقابل مدیریت کمی بیشتر قبل از افت مالی می‌سنجید، به ذهن شما خطور می‌کند.

در اینجا به سؤالات رایج در مورد اینکه کدام سیستم عامل (مک یا رایانه شخصی) بهترین است، طول عمر رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها و 10 نشانه که ممکن است زمان خرید سخت افزار جدید فرا رسیده باشد، پاسخ داده شده است.

آیا مک ها بیشتر از رایانه های شخصی عمر می کنند؟

اغلب بحث های شدیدی در مورد اینکه آیا رایانه های شخصی مک یا رایانه های شخصی ویندوزی دوام بیشتری دارند وجود دارد. پاسخ به سخت افزار و پیکربندی بستگی دارد.

مک ها به دوام بیشتر شهرت دارند و اپل سیستم پشتیبانی و نگهداری قوی ارائه می دهد. مایکروسافت مدل اپل را تا حدی با خط سرفیس خود تقلید کرده است و دیگر تولیدکنندگان رایانه شخصی - به ویژه آنهایی که به مشاغل می فروشند - تلاش کرده اند تا تجربه ای جامع ارائه دهند و با قدیمی شدن سخت افزار از ارتقای روان اطمینان حاصل کنند. این می تواند بار پشتیبانی از بخش فناوری اطلاعات و هزینه های ارتقاء کسب و کار شما را کاهش دهد.

مک‌ها با ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار و اکوسیستم پشتیبانی اپل، به‌ویژه برای مشاغل، ارزش خوبی دارند.

نکته کلیدی: اینکه آیا مک یا رایانه شخصی برای شما بیشتر دوام می آورد به سخت افزار رایانه شما بستگی دارد. همانطور که گفته شد، اپل شهرت مثبتی برای ارائه رایانه های رومیزی و لپ تاپ هایی دارد که عمر طولانی تری دارند.

 کامپیوترها به طور متوسط چقدر عمر می کنند؟

طول عمر یک کامپیوتر یک نگرانی کلیدی برای مصرف کنندگان است. برای یک رایانه رومیزی، پاسخ پیچیده‌تر است، زیرا توانایی بیشتری برای شخصی‌سازی اجزا نسبت به لپ‌تاپ ارائه می‌دهد. برای اکثر رایانه های شخصی رومیزی، می توانید حداقل عمر سه ساله را انتظار داشته باشید.

با این حال، اکثر کامپیوترها بسته به اجزای ارتقاء یافته پنج تا هشت سال زنده می مانند. تعمیر و نگهداری نیز بسیار مهم است، زیرا گرد و غبار برای قطعات رایانه شخصی بسیار مشکل ساز است. مالکان باید به طور معمول نرم افزار را ارتقا دهند و ماشین ها را از گرد و غبار و زباله بیش از حد دور نگه دارند.

نکته کلیدی: رایانه های رومیزی معمولاً پنج تا هشت سال عمر می کنند.

میانگین طول عمر لپ تاپ چقدر است؟

همین نگرانی ها در مورد لپ تاپ ها نیز صدق می کند. اکثر کارشناسان طول عمر لپ تاپ را بین سه تا پنج سال تخمین می زنند. ممکن است بیشتر از آن دوام بیاورد، اما کاربرد آن محدود خواهد شد زیرا اجزای آن توانایی اجرای برنامه های پیشرفته را ندارند.

معیار کلیدی در مورد اینکه آیا زمان تعویض لپ تاپ فرا رسیده است این است که روش استفاده از آن همچنان با قدرت محاسباتی فعلی آن مطابقت دارد یا خیر. برخی از لپ‌تاپ‌ها هنوز برای بیش از پنج سال کارآمد هستند، اما دامنه وظایف آنها ممکن است محدود باشد.

نکته کلیدی: کامپیوترهای لپ تاپ عمر کوتاه تری نسبت به دسکتاپ دارند، معمولاً سه تا پنج سال.

هزینه کامپیوترها و لپ تاپ های جدید چقدر است؟

قیمت یک کامپیوتر یا لپ تاپ جدید بسته به این عوامل و بسیاری موارد دیگر ممکن است بسیار متفاوت باشد:

  • ویژگی های گنجانده شده
  • اندازه هارد
  • نوع پردازنده
  • سیستم عامل
  • نام تجاری

با این حال، هنگام خرید رایانه های رومیزی یا لپ تاپ جدید برای کسب و کار خود، می توانید انتظار داشته باشید که برخی از محدوده های قیمت کلی را مشاهده کنید.

لپ‌تاپ‌ها: ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها دارای قیمت اولیه حدود 300 دلار هستند. با این حال، این ماشین ها معمولاً دارای ویژگی های محدود و سرعت پایین تر هستند. یک مدل برتر می تواند تا 3000 دلار قیمت داشته باشد. با این حال، مدل‌های لپ‌تاپ زیادی در محدوده 600 تا 1000 دلار موجود است که می‌توانند بدون کاهش سرعت و عملکرد، از ویژگی‌های مورد نیاز کارمندان شما پشتیبانی کنند.

رایانه های رومیزی: رایانه های رومیزی معمولاً برای مدل هایی با زنگ و سوت کمی حدود 400 دلار شروع می شود. کامپیوترهای رومیزی پیشرفته می توانند بیش از 3500 دلار قیمت داشته باشند. شما می توانید گزینه های زیادی را برای کسب و کار خود پیدا کنید که از 600 تا 1000 دلار متغیر است.

تعداد رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌هایی که باید بخرید نیز می‌تواند بر قیمت هر دستگاه تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید از تخفیف های عمده یا قیمت گذاری فقط تجاری مطمئن شوید.

در بودجه خود در نظر بگیرید که رایانه های رومیزی برای کار کردن به لوازم جانبی مانند مانیتور، صفحه کلید و ماوس نیاز دارند و در صورت نیاز به ارتقای آن موارد، هزینه کل شما را افزایش می دهد.

نکته کلیدی: رایانه های لپ تاپ معمولاً از 300 دلار تا 3000 دلار قیمت دارند، در حالی که رایانه های رومیزی از 400 دلار شروع می شوند و تا 3500 دلار نیز بالا می روند.

زمان ارتقاء رایانه های خود چه زمانی است؟

به دنبال این نشانه های کلیدی باشید که نشان می دهد زمان ارتقای ناوگان رایانه های شرکت شما فرا رسیده است:

1. ارتقاء سخت افزار منجر به مشکلات سازگاری می شود.

به طور معمول، ارتقاء رم و جابجایی به درایو حالت جامد یکی از اولین گام‌ها در افزایش قدرت رایانه است. با این حال، ارتقای مادربرد یا CPU جایی است که ممکن است با مشکلات سازگاری مواجه شوید. ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که بسیاری یا همه اجزای رایانه شما نیاز به تعویض داشته باشند. ممکن است هزینه ها بسیار طاقت فرسا باشد و شاید بهتر باشد سخت افزار کامپیوتر جدید بخرید. با تیم فناوری اطلاعات خود مشورت کنید یا اگر در حال انجام تعمیرات به یک سرویس شخص ثالث هستید، سوالات زیادی در مورد تعمیرات و هزینه ها بپرسید.

2. امنیت قدیمی است.

اگر سخت افزار فعلی شما با نسخه های جدیدتر یک سیستم عامل ناسازگار است، ممکن است زمان خرید جدید فرا رسیده باشد. سازگاری Windows و Mac را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید واجد شرایط به‌روزرسانی هستند.

حتی اگر آنها سازگار باشند، اقدامات امنیتی دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. آیا رایانه های شرکت شما با نرم افزار مورد نیاز تیم شما سازگار است؟ آیا کارمندان برای حفظ امنیت گام های درستی مانند استفاده از رمزهای عبور قوی برمی دارند؟ مک و رایانه های شخصی جدیدتر از امنیت بیومتریک استفاده می کنند. اگر ارتقای امنیتی در حال انجام است، ممکن است زمان خرید ماشین‌های جدید فرا رسیده باشد.

3. طرفداران رایانه شما نویز می شوند.

اغلب، اولین مشکلی که نشان از نابودی قریب‌الوقوع یک رایانه قدیمی می‌دهد این است که فن با صدای بلند کار می‌کند، حتی زمانی که وظایف محاسباتی فشرده‌ای را انجام نمی‌دهد. اگر از آخرین نسخه یک برنامه یا سیستم عامل استفاده می‌کنید، این برنامه‌ها می‌توانند سخت‌افزار رایانه شما را به حداکثر برسانند و باعث گرم‌تر شدن آن از حد معمول شوند.

4. زمان سخت افزار زیرک تر است.

هر دو دسکتاپ و لپ تاپ کوچکتر می شوند. رایانه‌های شخصی بسیاری در خط ویندوز و مک وجود دارند که تیم شما را ملزم نمی‌کند تا دور یک غول یک دستگاه بچرخد. اگر افراد احساس کنند می‌توانند سریع دستگاه خود را باز کنند، چند کار را انجام دهند و به سراغ مورد بعدی بروند، ممکن است نیروی کار شادتر و برخی دستاوردهای بهره‌وری را مشاهده کنید.

5. تعویض آن ارزان تر از تعمیر است.

تعمیر معمولا روشی مقرون به صرفه تر از خرید سخت افزار جدید است. با این حال، خرابی ناشی از تعمیرات مداوم نیز به معنای از دست دادن پول است، بنابراین صاحبان مشاغل باید در مقایسه با هزینه جایگزینی ساده یک ماشین قدیمی، به هزینه های پشتیبانی مستمر و همچنین بهره وری از دست رفته فکر کنند.

6. برنامه ها زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند.

بارگذاری برنامه ها در رایانه قدیمی ممکن است بیش از حد معمول طول بکشد. اگر آخرین نسخه یک برنامه را اجرا می‌کنید، سخت‌افزار قدیمی ممکن است نتواند آن را ادامه دهد. هنگام نصب نرم افزار، سازگاری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با رایانه شما کار می کند. توجه به حداقل الزامات مؤلفه مهم است، اگرچه زمانی که از نرم افزارهای دیگر روی رایانه استفاده می کنید، حداقل ممکن است آن را کاهش ندهد.

7. تعمیرات سخت افزاری گران قیمتی دارید.

اتفاقات رخ می دهد: صفحه نمایش می شکند. صفحه کلید یا پد لمسی کار نمی کند. برخی از راه‌حل‌های ساده، مانند تهیه یک ماوس جدید برای دسکتاپ، زمان و هزینه زیادی نمی‌برد. با این حال، بسته به قطعات خاصی که در حال تعویض هستند، ممکن است برخی از تعمیرات به قیمت یک کامپیوتر جدید نزدیک یا بیشتر از آن باشد. اگر اینطور است، شما فقط چیزهای اجتناب ناپذیر را طولانی می کنید و بهتر است یک دستگاه جدید بخرید.

8. شما جدیدترین نسخه سیستم عامل را ندارید.

هنگام نگهداری از اصول اولیه غافل نشوید. به طور مرتب رایانه های ویندوز و مک را به آخرین نسخه سیستم عامل به روز کنید. هر کدام با بهبودهای امنیتی و عملیاتی، رفع اشکالات و سایر ترفندهایی که به نفع کل اکوسیستم است ارائه می شود.

9. کامپیوتر مشکلات چندوظیفه ای دارد.

اگر رایانه شما در اجرای همزمان دو یا چند برنامه با مشکل مواجه است، ممکن است زمان یک دستگاه جدید فرا رسیده باشد. هنگامی که نمی توانید به سرعت بین برنامه های باز پرش کنید، این سیگنالی است که رایانه شما در حال رسیدن به پایان است. مشکل مشابهی ممکن است هنگام جابجایی بین برگه های باز در یک مرورگر وب ایجاد شود.

به طور معمول، مقصر در اینجا رم ناکافی است، به خصوص اگر برنامه های متعددی برای ذخیره حافظه در حال استفاده باشند. اگر زمانی از رایانه فقط برای مرور وب استفاده می شد اما اکنون باید برای ویرایش صفحات گسترده یا کارهای برنامه نویسی شدیدتر - مانند طراحی وب، ویرایش عکس یا کارهای گرافیکی استفاده شود - ممکن است به دستگاه قوی تری نیاز داشته باشید.

10. راه اندازی و خاموش شدن کند است.

اگر دسکتاپ یا نوت بوک شما زمان زیادی طول می کشد تا بوت یا خاموش شود، این می تواند نشانه ای باشد که رایانه شما در آخرین مراحل خود قرار دارد. همچنین ممکن است به این دلیل باشد که هر زمان که رایانه خود را راه اندازی می کنید، برنامه های زیادی تنظیم شده اند که به طور خودکار بارگیری شوند و در پس زمینه سیستم عامل اجرا شوند.

معمولاً این نوع مشکل نقطه شروعی برای تشخیص مشکل دستگاه است. راه حل ساده ممکن است لود خودکار برنامه های کمتری در پس زمینه هنگام راه اندازی رایانه باشد.

در مورد سخت‌افزار، سعی کنید خرده‌ها یا سایر زباله‌ها را به داخل صفحه‌کلید کامپیوتر نبرید. از استفاده از مواد شیمیایی یا سایر مواد پاک کننده بر روی پد لمسی خودداری کنید. همیشه توصیه های سازنده را برای تمیز کردن و نگهداری دستگاه خود دنبال کنید.

به سایر مشکلات سیستم نیز توجه کنید. در ویندوز، مدیریت دیسک می تواند وظایف ذخیره سازی پیشرفته را انجام دهد و فضای دیسک را آزاد کند. در مک، Disk Utility می تواند خطاهای سیستم را تعمیر کرده و درایو شما را پارتیشن بندی کند.

در نهایت، از دمای باتری خود آگاه باشید (اجازه ندهید خیلی داغ شود) و تهدیداتی که رطوبت ایجاد می کند. هر دو کامپیوتر ویندوز و مک دارای ابزارهای عملکرد باتری هستند که در سیستم عامل تعبیه شده است. شما می توانید تنظیمات برگزیده سیستم خود را برای حفظ باتری تنظیم کنید.

نکته کلیدی: نشانه‌هایی که زمان ارتقای رایانه فرا رسیده است عبارتند از: امنیت قدیمی، فن پر سر و صدا، زمان بارگذاری طولانی برنامه و افزایش زمان راه‌اندازی و خاموش کردن دستگاه.

وقتی یک کامپیوتر جدید تهیه می کنید چه باید بکنید؟

شروع کار با یک کامپیوتر جدید به سادگی روشن کردن آن نیست - باید با تنظیماتی که برای موفقیت نیاز دارید پیکربندی شود. قبل از شروع به کار با رایانه یا لپ تاپ جدید خود، این چهار مرحله را دنبال کنید:

1. نرم افزار را نصب کنید. چه به نرم افزار پردازش متن یا ابزارهای حسابداری نیاز داشته باشید، مطمئن شوید که بخش فناوری اطلاعات شما برنامه های مورد نیاز شما را نصب کرده و به درستی کار می کنند.

2. ویژگی های امنیتی را بررسی کنید. بدافزارها و سایر نرم افزارهای امنیتی باید قبل از توزیع کامپیوترها در سراسر دفتر نصب شوند. اگر نیاز به نصب نرم افزار بهره وری کارکنان دارید، باید این کار را قبل از از کار انداختن ماشین های قدیمی و توزیع ماشین های جدید انجام دهید.

3. فایل ها را آپلود کنید. پس از آماده شدن دستگاه‌ها، فایل‌های موجود باید به دستگاه‌های جدید منتقل شوند. از یک راه حل مبتنی بر ابر یا یک هارد دیسک خارجی برای انتقال فایل ها به رایانه جدید استفاده کنید. مطمئن شوید که ماشین‌های قدیمی قبل از بازیافت یا استفاده مجدد از هر گونه اطلاعات حساس و غیر حساس به درستی پاک شده باشند.

4. تنظیمات را سفارشی کنید. چه فونت بزرگتر، صفحه نمایش کم نور یا ساعتی که زمان نظامی را نشان می دهد ترجیح می دهید، برای راحت تر کردن محیط جدید خود وقت بگذارید.

نکته کلیدی: هنگامی که کامپیوترهای جدیدی را برای کسب و کار خود دریافت می کنید، نرم افزار و ابزارهای امنیتی لازم را نصب کنید، فایل های قدیمی را انتقال دهید و تنظیمات را قبل از توزیع بین کارمندان خود سفارشی کنید.

آیا باید کامپیوتر خود را روشن یا خاموش بگذارید؟

بسیاری از مردم می خواهند بدانند که آیا می توانند رایانه شخصی خود را 24/7 ترک کنند یا خیر. کامپیوترها دارای قطعاتی هستند که در نهایت فرسوده می شوند. باتری ها فقط چرخه های شارژ زیادی دارند. پنل های ال سی دی برای تعداد مشخصی از ساعت ها زنده می مانند.

برای دسکتاپ، کارکردن دائمی رایانه شخصی ممکن است چندان مشکل ساز نباشد، به خصوص اگر دستگاهی است که به طور منظم استفاده می شود، زیرا هر راه اندازی برقی را به اجزای آن ساطع می کند.

برای دستگاهی که به طور منظم از آن استفاده می کنید، روشن کردن آن ممکن است بهترین باشد. برای کسانی که به طور پراکنده از رایانه شخصی خود استفاده می کنند، خاموش کردن آن پس از اتمام مدتی از استفاده از رایانه ممکن است بهترین کار باشد. حالت خواب را نیز در نظر بگیرید: این گزینه رایانه را در حالت کم مصرف قرار می دهد بدون اینکه آن را به طور کامل خاموش کند و هر برنامه یا برگه ای را که استفاده می کردید باز می گذارد تا بتوانید کار خود را از جایی که متوقف کرده اید ادامه دهید.

نکته کلیدی: در حالی که باتری‌ها و پنل‌های LCD ماندگاری دارند، ممکن است بهتر باشد رایانه‌های خود را همیشه روشن بگذارید یا به جای خاموش کردن آن‌ها را در حالت خواب قرار دهید، زیرا ممکن است برای دستگاه‌ها مشکل ایجاد کند. به طور مداوم راه اندازی مجدد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۰۲
Mohammad Hadi Ebrahimi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی