نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

سلام به همه دوستان

در این وبلاگ همیشه سعی میکنم که بهترین مطالب رو براتون بذارم که حتما توی زندگی کاربرد داشته باشه. من علاقه زیادی به اینترنت دارم و همیشه بهترین مطالبی رو که فکر میکنم برای شما هم جذاب باشه براتون قرار میدم.

طبقه بندی موضوعی

12 نکته برای استخدام که باید بدانید

شنبه, ۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۰۹ ب.ظ

12 نکته برای بهبود نامزدی و استخدام شدن

از انجام تحقیقات مناسب گرفته تا افزایش رزومه، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید شانس استخدام خود را افزایش دهید. در اینجا چند روش موثر وجود دارد که می توانید با استخدام مدیران مورد توجه قرار بگیرید:

  1. شرکت را بشناسید.
  2. یک جلد نامه قانع کننده بنویسید.
  3. رزومه خود را دوباره تعریف کنید
  4. نمایه شبکه های اجتماعی خود را حرفه ای جلوه دهید.
  5. یک وب سایت شخصی بسازید.
  6. به شبکه خود مراجعه کنید.
  7. با یک مربی شغلی کار کنید.
  8. مصاحبه را تمرین کنید.
  9. یک روایت متقاعدکننده آماده کنید.
  10. از زبان بدن آگاه باشید.
  11. مهارت های نرم خود را ارتقا دهید.
  12. داوطلب شوید یا به دنبال آموزش اضافی باشید.

1. با شرکت آشنا شوید

قبل از اینکه برای این کار درخواست دهید، در مورد شرکت تحقیق کنید تا بفهمید آنها چه کسانی هستند و چه می کنند. شرح شغل را مطالعه کنید تا مهارت‌های خود را با آنچه شرکت به دنبال آن است هماهنگ کنید و مهارت‌های مرتبط را در رزومه خود برجسته کنید. دریابید که چه کسی مسئول استخدام یا ریاست یک بخش است تا بتوانید هنگام پرس و جو در مورد موقعیت یا در ارتباطات بعدی با نام آنها تماس بگیرید. دانش کامل شرکت به شما این مزیت را می دهد تا بتوانید نشان دهید که چگونه می توانید تجارت را بهبود بخشید یا نیازی را برطرف کنید.

 

2. یک جلد نامه قانع کننده بنویسید

نامه پوشش شما شانس شما برای ارائه شواهدی است که نشان دهد چرا کاندیدای مناسب برای این موقعیت هستید. از کلمات کلیدی و عبارات شرح شغل برای نشان دادن آگاهی خود از مسئولیت های نقش و نحوه برآورده کردن انتظارات آن استفاده کنید. سعی کنید پیش بینی کنید که مدیر استخدام چه سوالاتی می تواند بپرسد و در نامه خود به آنها پاسخ دهید.

 

3. رزومه خود را دوباره تعریف کنید

رزومه هایی که وظایف شغلی را فهرست می کنند فاقد اطلاعات حیاتی هستند که به مدیر استخدام می گوید که چرا شما بهترین فرد برای این موقعیت هستید. هنگام ارزیابی رزومه خود، مطمئن شوید که نه تنها وظایف شما را مشخص می کند، بلکه نحوه انجام آنها را به روشی که دیگران ممکن است انجام نداده باشند، بیان می کند. از کلمات کلیدی مرتبط با شغل و افعال عملی مانند "ایجاد" یا "تعیین شده" در سرتاسر رزومه خود استفاده کنید تا تأثیری بر اظهارات خود داشته باشید.

4. نمایه شبکه های اجتماعی خود را حرفه ای جلوه دهید

کارفرمایان ممکن است پروفایل های رسانه های اجتماعی را برای تعیین صلاحیت های نامزد یا مناسب بودن شرکت بررسی کنند. همانند نامه پوششی خود، از کلمات یا عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید که با شغل مطابقت دارد و نشان می دهد که چرا کارمندی توانمند هستید. با نمایش برجسته شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود، تماس با شما را برای کارفرمایان آسان کنید. یک عکس دوستانه بگنجانید که چهره شما را نشان می دهد تا کارفرمایان شما را هنگام ورود برای مصاحبه بشناسند. بسته به پلتفرم رسانه های اجتماعی، ممکن است بتوانید برای تقویت صلاحیت های خود، توصیه ها یا نظراتی از همکاران خود بخواهید.

5. یک وب سایت شخصی بسازید

یک وب سایت شخصی یک راه عالی برای ارائه مجموعه ای از کار و ارائه شواهدی از توانایی های شما است. قالب های ساخت وب ساخت وب سایت را در عرض چند ساعت نسبتاً ساده می کند. حتماً عکسی از چهره خود داشته باشید و پیوندهای تماس را برای دسترسی آسان به شما ارائه دهید. صفحاتی بسازید که اشتیاق شما به این صنعت یا مهارت هایی را که در این مسیر به دست آورده اید برجسته کند. یک صفحه پرسش و پاسخ اضافه کنید که به سوالات مربوط به شما و تجربه شما پاسخ می دهد. هنگامی که سایت شما آنلاین شد، از آدرس وب سایت خود در تمام ارتباطات استفاده کنید.

6. به شبکه خود مراجعه کنید

از شبکه افراد کلیدی خود استفاده کنید و از کمک آنها برای به دست آوردن بینشی در مورد اینکه کجا یا چگونه می توانید رزومه یا نامه پوششی خود را بهبود ببخشید، کمک بگیرید. یک ایمیل انبوه برای دوستان، خانواده، معلمان و کارفرمایان یا همکاران قبلی ارسال کنید. اهداف و موانع خود را به آنها بگویید و از آنها درخواست معرفی کنید. از کارفرمایان یا سرپرستان سابق بخواهید که شما را برای موقعیت ها معرفی کنند یا توصیه نامه بنویسند.

7. با یک مربی شغلی کار کنید

کار با یک مربی شغلی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا رویکرد خود را برای یک پیشنهاد شغلی استراتژیک کنید. یک مربی می تواند رزومه و نامه های شما را بررسی کند و در برنامه ها کمک کند. مربی شغلی شما همچنین می تواند شما را برای تعیین اهداف حرفه ای و تشکیل برنامه هایی برای رسیدن به آنها، از جمله پیشنهادهایی برای مشاغل ایده آل یا صنایع مکمل، به چالش بکشد. کار با یک مربی می تواند شما را با انگیزه و خوش بین نگه دارد در حالی که مهارت های خود را بهبود می بخشد.

8. مصاحبه را تمرین کنید

در مورد شرکت مورد علاقه خود تحقیق کنید تا مشخص کنید شرکت چه نوع مصاحبه هایی انجام می دهد. برخی از مدیران استخدام ممکن است از شما بخواهند که یک مطالعه موردی ارائه دهید، نمونه ای از یک پروژه را ارائه دهید یا داستانی از نحوه انجام یک کار بگویید. جستجوهایی را انجام دهید تا متوجه شوید که سایر کاندیداها در مصاحبه های مشابه چه تجربه ای داشته اند و پاسخ های خود را با یک دوست یا همکار تکرار کنید.

9. یک روایت متقاعدکننده آماده کنید

در طول مصاحبه، ممکن است از شما خواسته شود که در مورد خودتان به مصاحبه کننده بگویید. در حالی که صحبت کردن در مورد سرگرمی ها و علایق خوب است، تمرکز خود را روی موقعیت شغلی نگه دارید و پاسخ های خود را متناسب با شرح شغل تنظیم کنید. یک داستان متقاعد کننده بسازید که نشان می دهد چگونه یک مشکل را حل کرده اید، پیشرفت کرده اید یا بر یک مانع در محل کار غلبه کرده اید.

10. از زبان بدن آگاه باشید

خود را به گونه ای معرفی کنید که باز بودن و تمایل به یادگیری و رشد را نشان دهد. با مصاحبه کننده ارتباط چشمی برقرار کنید و به یاد داشته باشید که لبخند بزنید. زبان بدن خود را با باز نگه داشتن بازوها، نفس های عمیق و آهسته کردن صحبت کردن، آرام نگه دارید.

11. مهارت های نرم خود را ارتقا دهید

در حالی که رزومه شما ممکن است مهارت های سخت شما را ذکر کند، حتما مهارت های نرمی مانند کار تیمی، ارتباط، حل مسئله و مدیریت زمان را در نامه پوششی و مصاحبه خود برجسته کنید. واجد شرایط بودن برای یک موقعیت به این معنی است که شما هم مهارت های فنی مورد نیاز شغل و هم توانایی انعطاف پذیری، کار مستقل یا همکاری با همکاران را دارید.

12. داوطلب شوید یا به دنبال آموزش اضافی باشید

داوطلب شدن در اوقات فراغت خود را برای کسب تجربه بیشتر یا آموزش در حین کار در نظر بگیرید. داوطلب شدن نشان دهنده شفقت و تمایل به کار فداکارانه است. اگر داوطلبانه عملی نیست، از زمان خود برای پیگیری آموزش یا آموزش مرتبط استفاده کنید که به تجربه و تخصص شما می افزاید. به یاد داشته باشید که داوطلبی و آموزش را در رزومه خود بگنجانید و آنها را در نامه پوششی، وب سایت یا مصاحبه خود ذکر کنید.

 

منابع:

indeed.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۶
Mohammad Hadi Ebrahimi

استخدام

شعل

مربی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی