نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

نکات و ترفندهایی از همه چیز

مطالب جالب و خواندنی از دنیای اطراف ما

سلام به همه دوستان

در این وبلاگ همیشه سعی میکنم که بهترین مطالب رو براتون بذارم که حتما توی زندگی کاربرد داشته باشه. من علاقه زیادی به اینترنت دارم و همیشه بهترین مطالبی رو که فکر میکنم برای شما هم جذاب باشه براتون قرار میدم.

طبقه بندی موضوعی

تفاوت رم DDR3 و DDR4 چیست؟

چهارشنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۵۶ ب.ظ

رم چیست؟

RAM یا حافظه با دسترسی تصادفی، حافظه کوتاه مدت یا حافظه پنهان رایانه شما است. هنگامی که کامپیوتر به اطلاعات نیاز دارد و آن را در RAM پیدا نمی کند، سپس هارد دیسک را برای بازیابی داده ها امتحان می کند که فرآیند بسیار کندتری است. بسیاری از رایانه های شخصی قدیمی که احساس کندی می کنند می توانند با افزودن رم بیشتر یا جابجایی به رم با ظرفیت بالاتر، عملکرد را افزایش دهند. با این حال، ظرفیت تنها یک مشخصات بر اساس رایانه است. رم نیز در نسخه ها و سرعت های مختلف موجود است. رم 2 گیگابایتی DDR2 800 با رم 2 گیگابایتی DDR3 1333 یکسان نیست. درک تفاوت مهم است زیرا رایانه ها فقط انواع خاصی از RAM را بر اساس مادربرد می پذیرند.

خرید کیس استوک آریا تکنولوژی

DDR مخفف چیست؟

اصطلاح DDR مخفف Double Data Rate است. این اصطلاح با ورود اولین ماژول های Double Data Rate به کار گرفته شد. رم DDR قادر به انتقال دو داده در هر سیکل ساعت است که حداکثر پهنای باند نظری SDRAM قبلی را در حالی که با همان سرعت ساعت کار می‌کند، می‌دهد.

چگونه می توانید تفاوت بین سرعت DDR3 و DDR4 را تشخیص دهید؟

ماژول های DRAM اشکال مختلفی دارند و پین اوت فقط بر اساس حافظه توصیه شده سازنده روی برد مادر قرار می گیرد. از آنجایی که DDR4 فقط در مادربردهای سازگار با DDR4 کار می کند و DDR3 فقط در مادربردهای سازگار با DDR3 قرار می گیرد. سرعت سازگار با عقب است اما برای سازگاری به مادربرد نیاز دارد. به عبارت دیگر، اگر یک ماژول حافظه 2666 مگاهرتز بخرید و مادربرد فقط 2133 مگاهرتز را پشتیبانی کند، حافظه به 2133 مگاهرتز کاهش می یابد.

مقایسه ای برای چیپست های حافظه رم را می توان در رایانه امروزی یافت که شامل ماژول های SDR، DDR، DDR2 و DDR3 آینده است:

در آینده، زمانی که سرعت حافظه به DDR5 افزایش یابد، "سرعت ساعت" افزایش خواهد یافت که به معنای سرعت انتقال داده سریعتر و بهبود عملکرد سیستم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۰۴
Mohammad Hadi Ebrahimi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی